Back in Sydney.. Blegh - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu Back in Sydney.. Blegh - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Back in Sydney.. Blegh

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 April 2015 | Australië, Sydney

Nou daar zit ik dan op de bank in me nieuwe huisje in Sydney… Naar buiten gaan is geen optie want het stortregent hier :(. Mijn NZ avontuur is ten einde en daar baal ik best wel heel erg van! Maar goed het zou ook niet goed zijn als ik het niet zou missen. Werkelijk waar zo’n geweldige 3 weken gehad dat het soms lijkt alsof het allemaal een droom was. Gelukkig heb ik de foto’s waar ik op terug kan kijken! Nu ik deze foto’s terug kijk lijkt het alweer zo lang geleden en bijna of ik foto’s van iemand anders kijk.. Damm i miss it! (maar komt allemaal wel goed, heb gewoon heimwee naar NZ ;))

Nou mijn vorige blog eindigde in Queenstown. Op donderdag stond er een dagtrip op het programma naar Milford Sound. Een van de mooiste plekken op aarde zoals er overal beschreven staat. En mooi was het zeker weten maar alles hier in NZ is mooi dus dit stak er niet echt duidelijk bovenuit. Wat ik wel heel erg gaaf vond waren de Mirror Lakes! Door een of andere olieachtige substantie lijkt het of dit meer een spiegel is :).

De volgende dag was een droevige dag want nu moest ik echt afscheid nemen van Julia en Ana. We gingen ieder een andere weg op dus ieder gaat in zijn uppie verder! Best saai zonder hen! Ik vertrok richting Christchurch om daar (gelukkig) 1 nacht te blijven. Christchurch is een paar jaar geleden getroffen door een aardbeving en dit is nog duidelijk te zien! Dit is werkelijk de meest depressiefste stad in NZ. Ik werd na 1 nacht al gek dus blij dat ik de volgende dag richting Kaikoura vertrok! Kaikoura zat niet in mijn pakket bij Kiwi maar ik wilde hier toch erg graag naartoe dus heb hier een andere bus naartoe gekomen. Reden dat ik graag naar deze plaats wou is vanwege de dolfijnen, walvissen en zeehonden. Op mijn planning stond dat ik zou gaan zwemmen met zeehonden! Iets waar ik mega naar uit keek en dus ook erg baalde toen ik te horen kreeg dat deze trip werd gecanceld… Ik besloot om dan maar met de dolfijnen te gaan zwemmen. Want natuurlijk ook mega gaaf was maar ik haat het gewoon als dingen niet gaan zoals ik wil (goh). Maar dat zou pas de volgende dag zijn dus ik besloot om een wandeling te maken. Amper een halfuur onderweg komen er twee auto’s aangereden die midden op de weg stoppen en één auto rijdt keihard achteruit richting mij… Wat blijkt, het zijn de engelse jongens! Ze weten mij ook overal te vinden. Er was geen ontkomen aan want ik moest en zou met hen meegaan om zeehonden te spotten. Wat uiteindelijk erg leuk was! ;) De zeehonden liggen gewoon midden op de paden en in principe zou je ze gewoon kunnen aaien. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling! De jongens moesten weer verder en ik besloot mijn wandeling te vervolgen. Prachtige wandeling van een uurtje of 4 dus de training voor de vierdaagse heb ik weer gehad!
De volgende dag vroeg uit de veren om te vertrekken richting het dolfijn zwemmen! Waar ik stiekem toch wel heel veel zin in kreeg :) Daar aangekomen stond het zwemmen on hold.. Het was niet zeker of we konden vertrekken want ze konden de dolfijnen niet vinden… NOOO. Ik zag het al helemaal gebeuren dat dit ook niet zou doorgaan maar het geluk was vandaag aan mijn kant en er werd groen licht gegeven voor het zwemmen :) Jeeeeej. Wetsuit aan, bril op, snorkel enzovoorts en klaar om te vertrekken. De zee was heel erg wild dus ik was blij dat ik medicatie had ingenomen… Na 10 minuten zagen we de eerste dolfijnen al en moesten meteen het water in. Het bijzondere aan het zwemmen met deze dolfijnen is dat het in de open oceaan is en de dolfijnen dus wild zijn. Het is hun keuze om naar ons te komen. De eerste keer dat ik onderwater keek zag ik een:: zeehond… hahaha. Geniaaal mooi! Dus toch ook nog met zeehonden gezwommen. Daarna kwamen tientallen dolfijnen telkens langs me opgezwommen wat mega gaaf was! Ik heb het kunnen filmen met een onderwatercamera dus daar ben ik erg blij mee :) In totaal hebben we 1 uur in het water gelegen met de dolfijnen en zeehonden. Het was een erg goede dag want normaal duurt het maar 30 min en dan gaan de dolfijnen weg. Lucky me! Nadat we weer in de boot waren kregen we de kans om foto’s te maken van de dolfijnen. En dan zie je pas hoeveel dolfijnen er zijn… wel honderd denk ik!! Erg gaaf :).

Die middag vertrok ik weer richting Christchurch om daar de nacht door te brengen op het immers doodsaaie vliegveld omdat ik om 3.00 moest inchecken om terug te vliegen naar Sydney. Dit alles is goed gegaan. En nu zit ik dus hier in Sydney. En ik mag natuurlijk helemaal niet klagen want Australia is ook zeker weten super gaaf en ik ga hier ook nog heel veel dingen meemaken. Maar ik denk dat Australia niet kan gaan tippen aan NZ. Het enige voordeel van Australië is dat het veel meer voorzieningen heeft dan NZ. Ik ben blij dat ik in Australia woon en niet in NZ… ;) Maar NZ is beautiful, ga hier in de toekomst zeker een keer naar terug!

Woensdag begint mijn stage weer… heb er nu nog niet heel veel zin in maar dat komt wel. Moet weer even in de routine komen ;). 6 weken stage en dan ben ik daar ook alweer klaar en ga ik nog 5 weken reizen… De tijd vliegt! En dat is soms maar goed ook denk ik want soms verlang ik wel naar onze mooie Holland! Iedereen spreekt hier maar over dat ze langer willen blijven in Australië of New Zealand maar ik ben toch wel blij dat ik maar 4,5 maand blijf. Dan is het genoeg geweest;). Ik heb hier de weekenden al helemaal volg gepland dus ik ga me in ieder geval niet vervelen ;).

Nou ik klink nu misschien een beetje droevig en dat ben ik ook een beetje maar dat gaat allemaal wel weer over als hier hopelijk het zonnetje gaat schijnen;). Mag van mezelf ook niet zo ondankbaar zijn!

Tot de volgende keer, dan zal ik iets vertellen over mijn nieuwe huisje :)
Mijn nieuwe adres is:

7/68 Henrietta Street
Waverley NSW
2024

P.S. ik kan nu weer skypen :)
Liefss Laura

  • 20 April 2015 - 18:59

    Anja:

    Ik kan me voorstellen dat je dit gaat missen ziet er allemaal super mooi uit, en wat fijn dat je met dolfijnen en zeehonden hebt kunnen zwemmen.
    Ben wel blij dat je geen behoefte hebt om langer te blijven en dat je ons mooie landje toch wel mist, wij missen jou ook!!
    Maar de tijd vliegt dus geniet nog maar lekker van de laatste maandjes daar.
    Dikke kus van ons allemaal ( en vooral van oma !! )
    xxxx mama

  • 22 April 2015 - 23:03

    Jacqueline:

    Laura, ik kan in drie woorden vertellen wat ik lees in jouw verslagen:
    IK WIL OOK!!!
    Goh.........wat is het daar mooooooi!
    Ook al mis je NZ.....toch maar weer genietuhhhh van je nieuwste woonplekje.
    bedankt voor het adres, je kaartje ligt klaar.
    Hier gaat alles zijn gangetje, gezien jouw belevenissen, leven wij maar saai, hihi.
    Ga en blijf genieten, enne...... veel plezier op je verjaardag(dikke kus)!!

    tante Jacqueline en de rest.

  • 24 April 2015 - 21:26

    Trudievan Uden:

    He Laura

    Dat je hebt genoten van NZ is wel duidelijk . Wat is het daar mooi.
    Nu weer terug in Australie en daar heb je ook nog allemaal plannen en ga je vast ook
    nog veel moois bekijken .
    Geniet en sla op zodat je straks terug in ons mooie landje nog vaak kunt terug kijken.
    Liefs
    Tante Trudie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 9055

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: