Ik ben verliefd/I'm in love! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Laura Kling - WaarBenJij.nu Ik ben verliefd/I'm in love! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Ik ben verliefd/I'm in love!

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 April 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora Little Kiwi Birds!

Mensen een hartaanval bezorgt met deze titel of heel erg nieuwsgierig gemaakt?!

Geen paniek ik ben niet verliefd geworden op een of andere new zealandse jongen! Ik ben verliefd op dit mooie land :). Het is A-M-A-Z-I-N-G. Iedere busreis en bestemming is geweldig. In slaap vallen in de bus is really not done want dan mis je het geweldige landschap hier! Stel je voor: bergen met op de top een beetje sneeuw, grote groene paddocks (land) met daarin honderden koeien en in de verte geen huis of stad te bekennen. Het is hier werkelijk hemels. Ik probeer vrijwel iedere dag foto’s te maken van dit mooie plaatje maar tot op heden heb ik er geen een kunnen maken die weerspiegelt wat ik zie.. Je zult het zelf moeten ervaren ;).

Inmiddels zijn mijn medereizigers op de hoogte van mijn fascinatie met koeien (is bijna niet te missen als je iedere dag er foto’s van maakt..). Mede hierdoor heb ik de bijnaam gekregen van Crazy Dutchie. Sowieso denken veel mensen dat Hollanders een beetje gek zijn.. maar ze denken ook dat we in molens wonen en de hele dag wiet roken dus tja ze hebben niet echt een heel reëel beeld van ons! Maar goed ik vat het maar als een compliment op dat ze ons een beetje gek vinden want dan zijn we in ieder geval niet boring;). Een paar dagen terug heb ik een jongen uit Engeland leren kennen die ons land toch wel helemaal geweldig vindt en waar ik mede de bijnaam DUTCHIE aan te danken heb… Hij schreeuwt dit iedere keer als hij mij zit dus wie is hier nou gek? Maar goed deze jongen reist samen met zijn vrienden door Nieuw Zealand en doet dit niet via onze bus. Dus ik dacht maar een avond DUTCHIE te hoeven aanhoren (wat toen best geinig was). Nou is het geval dat New Zealand vrijwel een hoofdsnelweg heeft die alle grote plaatsen afgaat…. Dus soms zit ik rustig te eten en hoor ik ineens kei hard door de zaal DUTCHIE en ja daar zijn ze dan weer of we zijn op weg naar de volgende bestemming en dan komen ze ineens voorbij gescheurd en schreeuwend uit het raam hangend ‘DUTCHIE’. Dus ik heb een persoonlijke stalker groep die ervan bezetten zijn om mij op te sporen want ze vinden mij toch wel erg bijzonder… DUS! Dit belooft nog wat ;).

Ik ben inmiddels van het Noordereiland naar het Zuidereiland gereisd. Noord en Zuid Nieuw Zeeland zijn twee aparte eilanden en alleen te bereiken door middel van de ferry. Het moment dat we het zuidereiland in vaarde had ik ff een kippenvel momentje… de natuur is hier zo ontzettend mooi. Ik maak iedere dag tientallen filmpjes naast me honderden foto’s zodat ik het thuis kan laten zien… Dit moeten jullie zien!

Aangekomen in Zuid kwamen we helaas ook de regen tegemoet, ach wordt de regenjas ook een keer gebruikt! Helaas werden de activiteiten door het slechte weer wel gecanceld. Erg jammer want had graag een bezoek gebracht aan het Abel Tasman National Park (ontdekt door… een Hollander). Maar helaas. Volgende dag vertrokken we naar Westport, een plaats waar je kan surfen enzo! Maar dit heb ik overgeslagen want ik vind dat ik dit moet doen in Australië haha.

Van Westport naar Lake Mahinapue stonden een aantal zeer mooie hikes op het programma waar we weer geweldige foto’s hebben gemaakt en zeehonden hebben gespot! Erg cool! Er zijn erg veel marine dieren te spotten hier in New Zealand. Zo kan het zijn dat je dolfijnen ziet, seals, walvissen of zelfs orka’s! Mega gaaf :).

Lake Mahinapue is dé pub van Kiwi Experience en de feestavond. Het thema was Anything But Clothes.. Dus geen kleren. In de feestwinkel ging ik met Ana en Julia aan de slag! Ik trek veel op met deze meiden, erg gezellig! We besloten om als hawai girls te gaan en deden een poging om van rietjes een hawairokje te maken… Dit liep niet helemaal zoals verwacht maar goed uiteindelijk waren we toch erg blij met het resultaat! (foto’s volgen later).
Helaas eindigde de avond een beetje anders dan verwacht want ik had een klein ongelukje met een raam… Met een raam?! Ja met een raam! En bij voorbaat zeg ik al ‘nee ik was niet dronken’. Het was vrij donker toen ik naar me kamer liep om iets te pakken en dus ook vrij donker toen ik er weer uitliep. Waarschijnlijk is door het dichtslaan van de deur het raam opengegaan en daar liep ik dus vol tegenaan… Wat tot gevolg heeft een grote dikke bult boven me ook en een wond! GELUKKIG was het niet zo diep dat het gehecht moest worden.. heb vrijwel de hele avond rondgelopen met een icepak totdat de hoofdpijn niet meer te harden was en ik me bedje heb opgezocht! Mijn buschauffeur vond het wel vrij cool want nu heb ik een herinnering aan de pub! Jeej…. Maar inmiddels gaat het goed! Zal wel een litteken eraan overhouden maar goed die verzamel ik op me gezicht blijkbaar ;)

Op naar FRANZ Josef, het ski resort van New Zealand met gletsjers en bomvol mooie bergen. Helaas was dit voor mij een vrij slechte dag. Ik had erg veel last van hoofdpijn en kreeg ondertussen ook nog te horen dat de bussen vol waren waardoor ik niet naar me volgende bestemmingen kon gaan, was de boeking van dé activiteit in New Zealand fout gegaan en daarna werd ik ook nog doodleuk verteld dat ik niet kon kajakken vandaag omdat de groep vol was. Het werd me eventjes te veel allemaal maar gelukkig heb ik lieve meiden om me heen die me weer opfleurde. Ik was op dit moment niet erg te spreken over de organisatie bij Kiwi want het is een grote puinhoop… Ik heb daarom besloten om mijn busreis ergens vanaf Queenstown anders voor te zetten zodat ik niet meer hoef te stressen of ik wel op tijd ben voor me vliegtuig. Nadat ik dat allemaal had geregeld was er nog meer goed nieuws want iemand had zijn reservering voor kayjak afgezegd. Dus zodoende kon ik toch nog gaan kayjakken in Franz Josef. Erg blij mee :)

Tot Franz Josef heb ik steeds dezelfde buschauffeur gehad, genaamd Simon. Deze beste man heeft geweldige humor en daardoor lach ik vrijwel de gehele busreis in een deuk (goh ik?). Vanaf Franz Josef moest ik helaas de groep verlaten en met een andere bus meegaan en kreeg ik dus ook een andere buschauffeur… en deze is BORING. Pff ik mis Si. En daarnaast mis ik ook me maatjes in de bus die helaas langer bleven in Franz Josef. Ik heb veel opgetrokken met Julia (VS) en Ana (Brazil) erg veel los gehad maar helaas scheidde onze wegen in Franz… dachten we!

Van Franz Josef vertrok ik met een nieuwe bus naar Wanaka. In Wanaka heb ik een mountainbike trip gedaan om de boel te verkennen. Wauwie wat was dit OOK weer gaaf! Dwars door de natuur, zo mooi! Ik lees steeds in jullie reacties dat ik ook wat rust moet nemen maar dat is wel heel erg lastig hier… NZ is niet echt een land om heerlijk relaxt te gaan zitten haha.

Vanaf Wanaka vertrokken we naar dé stad van NZ: Queenstown. Onderweg passeerde we de bergen met besneeuwde toppen en daarmee ook de kou… het is hier echt heel erg koud (10 graden, stelt eigenlijk weinig voor…) handschoenen zijn niet overbodig (ilsa derks, niets voor jou dus ;)). De eerste dag was vrij boring aangezien ik alleen was en het mega koud was. Het plan was om hier maar 2 nachten te verblijven maar door de rommel die Kiwi ervan maakte ‘moet’ ik hier 4 nachten blijven. Best stom want me planning is nu helemaal door de war maar het goede nieuws hiervan is dat ik weer op kon trekken met de maatjes uit de vorige bus! Jeej :). Was hier erg blij mee! Gisteravond hebben we een pubcrawl gedaan. Dus van pub naar pub trekken wat erg leuk was maar ook erg vermoeiend haha. En vandaag ga ik er een relaxt dagje van maken ;).

Het mooie van deze reis is niet alleen de natuur van New Zealand maar ook de cultuur! Dé Kiwi bird is duidelijk een symbool van New Zealand. Het is vrij normaal dat je hier wordt aangesproken met ‘hello little kiwi birds’. De mensen hier in New Zealand zijn erg trots op hun land en hun cultuur. Naast Engels is Maori een officiële taal hier en dat zie je terug in de sommige plaatsnamen. Het is erg bijzonder om dit allemaal mee te maken. New Zealand is zo anders dan Australië!

Naast dat ik veel leer van de cultuur hier leer ik ook veel van de cultuur van mijn medereizigers. In mijn bus zijn mensen uit Zweden (Mathilda en Olivia, greet to meet you!), Denemarken, Brazilië, Duitsland, Zwitserland, Verenigde Staten en heel veel mensen uit United Kingdom. Het is geweldig om verhalen en verschillen te horen uit ieder land! Het is namelijk voor ons heel wat als we 1,5 uur in de auto moeten zitten terwijl dit in de VS niks voorstelt haha. Het is ook erg leuk om erachter te komen want mensen weten van Holland.. Wiet blijft toch wel heel bekend en daarnaast Amsterdam, tulpen en klompen.

Het leven van een backpacker bevalt me trouwens vrij goed! Gelukkig want in Australië ga ik ook nog backpacken. Iedere dag je tas inpakken en uitpakken gebeurd vrijwel niet… Soms loop je dagen in dezelfde kleren en geen persoon die het boeit. Er zijn hier ook zat mensen die in hun kleren naar bed gaan en zo het bed weer uitrollen en deze kleren gewoon aanhouden… Het boeit niemand! Als je maar wel op tijd doucht en schoon ondergoed aantrekt enzo… Ik heb tot nu toe vrij goede hostels gehad dus mag niet klagen. Over het algemeen slaap je met gemiddeld 6 man op 1 kamer. Dit kunnen allemaal meiden zijn maar ook allemaal jongens. Het is meestal een mix. En ook dat boeit me vrij weinig haha. Wat me wel heel erg opvalt is dat alle meiden hier in leggings lopen of in sportbroeken… Wat opzich best slim is omdat het licht is en weinig ruimte inneemt in je backpack! Ik heb in verhouding met andere een vrij kleine backpack (anders val ik vast om).. maar merk dat ik zelfs al te veel kleren mee heb! Dus dat ga ik ff veranderen voor de volgende trip ;)

En nu is het alweer woensdag… Nog maar 4 dagen te gaan en dan vlieg ik alweer terug naar Sydney! Wat ik nu eigenlijk alweer jammer vind want ik had zoveel meer tijd hier kunnen doorbrengen… Maar dat is een goede reden om ooit een keer terug te keren ;).

Ik heb nog een aantal hele gave dingen op het programma staan (geen enge/avontuurlijke dingen) maar daar vertel ik je over in mijn volgende blog :)!

Liefs vanuit een van de mooiste landen vanuit de wereld!
Laura

P.S. Ontzettend lief al de reacties op me blog steeds! Sta soms versteld van mezelf als ik teruglees wat ik allemaal al heb gedaan! Iedere dag geniet ik 100% :)

  • 15 April 2015 - 08:06

    Tamara:

    Tuurlijk was Abel Tasman een Nederlander en groot ontdekkingsreiziger! Waar denk je dat onze Abel naar vernoemd is? ;-)

    Wat heb je het volgens mij super naar je zin!! Geniet ervan meid!!

  • 15 April 2015 - 15:51

    Annemarie:

    Geniet ervan, Laura. Mooie verhalen om te lezen en genoeg avontuur dus!!
    Wil er ook graag een keer naar toe, maar zal wel een droom blijven!!

  • 18 April 2015 - 12:00

    Trudie:

    He Laura

    Wat was het weer geweldig om te lezen.
    Ik kreeg kippevel van je verhaal . Zo enthousiast en belevingsvol.
    Je verhalen zijn zo geschreven dat je het soms echt voor je ziet gebeuren.
    Geniet en blijf het met iedereen delen.
    kus
    Tante Trudie

  • 22 April 2015 - 23:16

    Jacqueline:

    deze had ik vergeten te lezen, stom......
    dus nu gedaan enne......weeeeeeeer genoten.
    Laura, laura......hoe moet je dit straks thuis allemaal opnieuw vertellen.....

    Je kunt wel een boekje uitbrengen met al je verhalen en foto's.

    groeten uit een boring St Hubert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 9091

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: