Travel along the eastcoast - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu Travel along the eastcoast - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Travel along the eastcoast

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Juni 2015 | Australië, Noosa Heads

Dit is niet zo lang verhaal als jullie van mij gewend zijn want ik ben druk druk druk! De foto’s geven vast en zeker het beste beeld van mijn reis maar hieronder toch een klein verhaaltje :).

Bijna twee weken geleden begon ik mijn ‘vakantie’ in Sydney. Vanaf Sydney ben ik naar Byron Bay gegaan, van Byron naar Surfers Paradise, van Surfers naar Brisbane en van Brisbane naar Noosa! De reden dat ik ‘vakantie’ tussen haakjes heb gezet is dat dit echt niet een zogenaamde relax vakantie is… het is soms om 6.30 opstaan voor activiteiten en om de zoveel dagen je tas inpakken. Maaaaaaaar ik kan mij geen betere vakantie voor stellen! Ik zal even bij het begin beginnen ;)

Zaterdag 30 mei ben ik mijn reis naar Byron Bay begonnen. Dit was een ritje van ongeveer 12 uur in de nachtbus (vond ik best chill). Byron Bay was nog niet zo warm maar gelukkig wel droog dus mocht niet klagen. Mooi strand en een mooi nationaal park om in te wandelen. Dit was ook de plaats waar ik veel Nederlanders tegen kwam, ook wel eens fijn :). De oostkust staat bekend om het feesten maar omdat het nu laagseizoen is valt dit allemaal reuze mee. Het is overal een stuk rustiger en dit is best wel chilll!

In Byron Bay ben ik 3 nachten gebleven. Toen vertrok ik naar Surfers Paradise. In dit plaatsje was niet zo heel veel te beleven behalve dat er een mooi strand was en winkels. Omdat ik hier 3 nachten zou blijven besloot ik maar iets qua activiteit te boeken. Ik besloot te gaan paardrijden. Mensen die mij goed kennen weten dat ik niet zo’n held ben met paarden, ik was daarom ook best zenuwachtig. Maar niet gaan paardrijden in Australia is hetzelfde als niet gaan surfen in Australië… Dus moest eraan geloven. Ik zal jullie de details over de gehele activiteit besparen, dit was ronduit slecht georganiseerd. Maar opzich ging het paardrijden vrij goed en het uitzicht was prachtig gelukkig. Dus check! In de avond was er een heuse 90’s party in de ‘stad’. Samen met Fenna (Nederlandse) ging ik naar deze party. Wederom ben ik tot de conclusie gekomen dat ik te hoge verwachtingen heb van stappen/feesten in Australia… dit kunnen ze helaas niet zo goed als in Nederland! Dus ik heb veel in te halen in Nederland.. ;)

Van Surfers ging ik naar Brisbane! Veel mensen hadden mij helaas al verteld dat dit een plek was waar weinig te beleven viel maar ik vond het gelukkig wel mee vallen. Geef mij een winkelstraat en ik vermaak mij wel. In Brisbane heb ik een beetje cityseeing gedaan en gerelaxt. Na twee nachten ben ik verder getrokken naar Noosa. Op Noosa ben ik een beetje verliefd geworden. De eerste dag heb ik lekker op het strand kunnen liggen en de tweede dag de hele dag vertoeft in het nationale park (ik loop wat af hier). Op dag 3 stond er een kanotocht op het programma in de everglades. Prachtige natuur om doorheen te kanoën. Dag 4 stond de Australian Zoo op het programma. Het bezoeken van deze dierentuin stond erg hoog op mijn lijstje. Dit is namelijk de dierentuin van Steve Irwin, de krokodillenjager. Deze beste man is helaas overleden maar zijn dierentuin is voortgezet door zijn familie. Heel erg indrukwekkende dierentuin die hoofdzakelijk draait om de krokodillen! Mooi om te zien dat de dieren daadwerkelijk op één komen en niet de centjes.

En nu is het alweer vrijdag en vertrek ik naar Rainbow Beach. Vanaf Rainbow beach vertrek ik voor twee nachten naar Fraser Island, een van de hoogtepunten van de oost-kust, jullie gaan het weer lezen in mijn volgende blog!!

Kisses,
Laura


  • 12 Juni 2015 - 17:48

    Anja:

    Mooi weer , maar weer druk druk druk, ik denk dat je straks alleen maar slaapt als je thuis bent.
    En maar goed dat je al deze verslagen maakt want als je alles moet vertellen wat je mee hebt gemaakt dan blijf je wel een week aan het praten. ( haha )
    Bij ons is het aftellen begonnen, iedereen kijkt vol spanning uit naar jou thuiskomst .
    Geniet nog even verder, veel liefs van ons allemaal.xxxxxx

  • 13 Juni 2015 - 21:56

    Tante Trudie:

    He lieve Laura
    Het is 1 groot avontuur wat jij daar beleeft in Australie. Wat jij daar allemaal ziet en doet is geweldig en steeds verassend om te lezen en te zien. Je zou wel een boek kunnen maken van al je verslagen.
    Blijf genieten en proeven van dat boeiende land tot je weer richting ons mooie kikkerlandje vliegt waar je familie en vrienden weer blij zijn je te zullen zien.
    Liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 9058

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: