NZ LOVE IT - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Laura Kling - WaarBenJij.nu NZ LOVE IT - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Laura Kling - WaarBenJij.nu

NZ LOVE IT

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 April 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hoi Hoi,

Zo mijn eerste blog vanuit het mooie NZ. Het wordt vast en zeker een lange blog dus je bent alvast gewaarschuwd…

Speciale waarschuwing voor Karin: New Zealand is geweldig dus ga maar vast je vakantie plannen en goed sparen want hier moet je naartoe! ;).

Oke hier begint mijn avontuurlijke verhaal :). Het vertrek naar nz ging niet zonder slag of stoot. Bij het inchecken was er al gedoe omdat ik bewijs moest laten zien dat ik weer terug ging naar Australië… Dat hadden ze mij niet verteld dus ik stond even met me mond vol tanden. Gelukkig kon ik vrij snel weer logisch nadenken en heb ik ze mijn reisplanning laten zien met daarop de vluchtnummers. Dit was voldoende, pfieuws. Toen door naar de doanne, ik krijg een akelig gevoel bij de ‘border security’. Ben altijd bang dat er iets mis is en de mensen kijken je altijd zo boos aan haha. Maar gelukkig mocht ik verder. Toen richting de gate gelopen maar daar stond mijn vlucht niet aangegeven.. dus ik weer in twijfel maar gelukkig zat ik toch goed zag ik op de andere schermen. Toen was het 8.30, tijd om te boarden! Het werd 8.45, 9.00, 9.15 en uiteindelijk 9.30 (de vertrektijd) kon ik boarden. Ik werd in het Spaans begroet, vond ik een beetje vreemd en ook vrijwel alle passagiers spraken Spaans… Dus toen kreeg ik de indruk dat ik in het verkeerde vliegtuig zag! Ook de piloot praten in het Spaans en sprak alleen maar over Santiago en niet over Auckland.. Maar ik was niet de enige want uiteindelijk klampte iemand zich vast aan de steward met de vraag of dit vliegtuig ook naar Auckland ging ‘ja’. Gelukkig. De gehele reis heeft de piloot of crew het niet gehad over Auckland, erg raar. Maar ik lande uiteindelijk 2 uur later op het vliegveld van NZ (nadat ze de deur van het vliegtuig eindelijk open kregen…) Op naar me hostel (wat er toppie uit ziet) en daarna de stad ingelopen om de boel een beetje te verkennen..

Volgende dag vroeg opgestaan want ik was van plan om veel te zien via een busticket. En veel heb ik gezien :) Auckland museum, mt Eden, beach enzovoorts. En ook deze dag heb ik weer een dierentuin gezien… Je zult wel denken weer een dierentuin maar dit moest dé dierentuin zijn van New Zealand. En die moest ik natuurlijk zien! En hier kon ik ook de Kiwi (New Zealandse vogel) zien dus dat was zeker een plus! Het was een zeer mooie ruime dierentuin dus het was zeker mijn geld waard en ik heb de Kiwi gezien! :).

Woensdag begon mijn New Zealandse avontuur echt! Ik zal even vertellen wat ik precies heb geboekt. Ik ga met Kiwi Explorer (bus)van Auckland (noordereiland) naar Christchurch (zuidereiland). Tussendoor zijn er een aantal stops waar je kan slapen en activiteiten kan doen. Het is een hop on hop off bus dus je kan zelf bepalen wat en wanneer je wilt doen. Ik ben zeer blij dat ik deze bus heb geboekt want ik heb er nu al heel veel plezier van.

In de ochtend werd ik opgehaald in Auckland. We vetrokken naar Hot Water Beach! Aangekomen in Hot Water Beach gingen we wandelend naar Cathedral Cove. Prachtig uitzicht over de zee en strand! In de avond zijn we terug gewandeld naar Hot Water Beach. Hot Water Beach staat bekend om het warme water op het strand. Als je een schep meeneemt en een groot gat graaft op het strand kom je als het goed is vrij snel heel erg warm water tegen. Je kan dan je eigen hottub maken :) So we did!.

Donderdag vertrokken we richting Waitomo. Lange busreis met tussendoor een mooie wandeling om de benen te strekken. Tijdens de busreis kon je je inschrijven voor een aantal activiteiten en ik had me ingeschreven voor een tocht door de grotten. Ze hadden erbij gezet dat je nat kon worden en daarom een wetsuit aankreeg.. geen probleem dacht ik toen. Nou het was ietsjes anders dan ik had verwacht! We kregen een geheel wetsuit aan met laarzen en al en dit was al heel koud. Totdat ik het water in moest… dit was ijskoud! Maar de tocht was spectaculair! Over rotsen, door het water, van rotsen afspringen in het water, ik heb het allemaal gedaan, dit was erg spectaculair! Enige jammere was dat ik me laars onderweg verloor omdat ik kon staan en daardoor moest zwemmen.. haha

Vrijdag: Maori dag. Maori’s zijn de eerste bewoners van New Zealand en nog steeds bestaat dit volk. Het dorpje Rotorua draait om dit volk en een bezoek aan hen kon dus niet uitblijven. We hebben een avond bij de moari’s gespendeerd en zij hebben ons vermaakt met eten, dans en zang. Erg interessant en bijzonder. Helaas kan ik de filmpjes niet uploaden :(

Zaterdag was dé dag! Deze dag zou ik gaan skydiven! Ik had al in Australië in me hoofd om te gaan skydiven en ik heb het gedaan! Niemand wist ervan en dat is maar beter denk ik achteraf;). Het was werkelijk het mooiste/coolste/gaafste wat ik ooit heb gedaan! En het rare was dat ik totaal relaxt was :). Geen last van hoogtevrees of niets, zou ik er vanaf zijn? Het moment dat je uit het vliegtuig ‘valt’ is geweldig! Maar helaas gaat het heel erg snel! Er is een mooie video gemaakt van de hele trip gelukkig als bewijs :).

Zondag stond er een hike op het programma, dat betekende 4.30 opstaan! Het was een hike van 19 km. Eitje zou je denken maar het was een verschrikking. Ik ben erachter dat ik zeker weten niet van mijn hoogtevrees af ben:( Sommige stukken waren echt doodeng en deze hike vond ik 10x erger dan skydiven haha. Maar de views waren amazing, en daar deed ik het voor. Het was een hike door de mountains, vulkanen, craters enzovoorts, erg bijzonder.

Het is pas week 1 en ik heb al zoveel dingen meegemaakt hier in NZ! De natuur is prachtig hier en busreis is erg relaxt dus ik vermaakt me wel. Het is erg gezellig maar ook wel vermoeiend af en toe omdat we vroeg op moeten… Maar we moeten er iets voor over hebben ;).
Halverwege volgende week vertrekken we richting het zuidereiland, dit moet heel anders zijn dan noord dus ik ben benieuwd :).

Weetje: ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen denken dat Holland en the Netherlands verschillende landen zijn…. ‘I have been to Amsterdam but never been to Holland..’ of ‘So you live in the Netherlands, did you ever visit Holland? Dit heb ik serieus al een paar keer gehoord van Amerikanen maar ook van mensen uit Engeland! Beetje raar..

Oké dit was het weer even voor nu! Fijne Pasen allemaal en tot de volgende keer :)!

See ya!

P.S. Skydiven was het enige enge wat ik nog ga doen ;) Maak je geen zorgen haha


  • 06 April 2015 - 17:24

    Anja:

    Prachtige foto's weer, en wat zijn wij blij dat we niet alles weten van wat jij allemaal mee maakt en onderneemt, we zouden geen oog meer dicht doen!
    Maar wat zijn we trots op jou hoe je alles zelf weer oplost en hoe je je hart volgt en al die mooie dingen mee maakt.
    Veel plezier en geniet verder van alles wat nog op je pad komt!!!
    Groetjes en xxx van papa en mama

  • 08 April 2015 - 21:08

    Jacqueline:

    lieve Laura
    Wat ben ik trots en.....jaloers.
    Wat zie en doe jij "dingen"waar ik alleen maar van durf te dromen!!
    Verder sluit ik me helemaal aan bij het bovenstaande wat mijn zus /jouw mama heeft geschreven.
    Dikke kus.

  • 09 April 2015 - 15:55

    Romy:

    Waauuw wat een leuk verhaal, veel dingen die je al gedaan hebt zeg ! super!!

    En wat een mega mooie fotos!

    We zijn jaloers hier hoor :)

    dikke kus van ons!
    Romy en Luuk

  • 12 April 2015 - 15:28

    Karel En Trudie:

    Hi Laura,
    Wat weet jij het toch te organiseren om in een paar dagen heel veel te zien! Hopelijk neem je straks weer even een paar dagen rust, om goed te beseffen wat je allemaal hebt gedaan en meegemaakt. Het is leuk om te lezen hoe je ook van NZ geniet. Vooral van NZ geniet zou ik zeggen. Het is idd een schitterende natuur. Als ik dit schrijf zit jouw NZ avontuur er al weer een heel eind op, en ga je weer terug naar Australië om daar verder te genieten. Ik denk dat je pas in Nederland goed gaat beseffen wat je allemaal hebt meegemaakt, en dat pakt niemand je meer af. Heel veel plezier en succes met je verdere plannen daar. Heel veel lieve groeten.

  • 13 April 2015 - 12:19

    Trudie:

    He Laura
    Wat heb je al veel ondernomen waar anderen alleen maar van dromen.
    Knap hoe je het allemaal organiseert en voor elkaar krijgt.
    Je bent zeker een dochter om trots op te zijn en ik ben als tante zeker ook super trots .
    Geniet verder van het mooie land en alles wat je nog meemaakt en probeer de vele indrukken
    een plekje te geven.
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 9090

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: