Let’s go to the beach beach, let’s go get away! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu Let’s go to the beach beach, let’s go get away! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Let’s go to the beach beach, let’s go get away!

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Mei 2015 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer! Inmiddels is het zaterdag en de laatste dag in mijn huisje in Bronte/Bondi. Vanavond ga ik samen met mijn backpack weer op avontuur :).

Maar eerst nog even een update van mijn afgelopen weken! Want ik heb met toch iets cools gedaan! Ik ben namelijk op surfweekend geweest samen met Denise :) Vrijdag avond werden we in Sydney opgehaald en na een busreis van drie uurtjes kwamen we aan op de plaats van bestemming. De volgende dag moesten we om 7 uur paraat staan voor het ontbijt dus tijd voor een feestje was er niet ;). De volgende dag kregen we ontbijt en toen was het tijd om onze wetsuits aan te trekken en richting het strand te vertrekken. Op het strand kregen we eerst een uurtje uitleg over de techniek en toen was het tijd om het water in te gaan! Boven verwachting vond ik eigenlijk dat het best goed ging! Ik kon al een paar keer opstaan en dat is een goed begin :). We bleven ongeveer een uurtje in het water en toen was het tijd voor lunch. Na de lunch was het weer tijd voor een les. Nu hadden we een halfuur uitleg en daarna mochten we weer het water in. Het lijkt allemaal niet zo moeilijk maar dat is het wel. Het heeft allemaal te maken met timing, dat vind ik het lastigste. Op gegeven moment had ik er dan ook genoeg van. De golven werden erg wild en het water werd steeds kouder (het is hier inmiddels bijna winter). De volgende dag stond er nog een les op het programma maar dit ging minder goed als op zaterdag. Vanwege de spierpijn werd het namelijk steeds lastiger! Maar desondanks heb ik toch nog een paar keer kunnen opstaan :). En toen zat het er alweer op! Dit was een erg gaaf weekend en ik kan nu zeggen dat ik ben wezen in surfen in Australië!

Na het weekend was het weer tijd voor stage. Op dinsdag ben ik extra naar stage geweest want er stond namelijk een excursie naar een farm op het programma voor de primary’s. Een excursie met leerlingen met een beperking is een uitdaging omdat ze altijd net iets anders willen dan jij wil… ;). Maar het was erg leuk om hun reactie op de dieren te zien! En stiekem vond ik het zelf ook heel erg leuk om een farm te zien. Vooral de koeien waren natuurlijk weer favoriet.

Vrijdagavond was de start van VIVID in the city. VIVID is een groot lichtfestijn waarbij op verschillende punten in de stad gebouwen worden opgesiert met effecten. The Opera House is het bekendste en trekt daarom veel bekijks. Samen met Denise ging ik op vrijdagavond op een ‘cruise’ om vanaf het water de lichtshow te zien, dit was erg gaaf :).

En dan was gister alweer mijn laatste dagje stage, best wel raar. In de ochtend is er altijd een staffmeeting en deze keer werd er uitgebreid aandacht aan besteedt dat het mijn laatste dag was… Ik heb nog nooit een stage gehad waar ik me zo nuttig heb gevoeld en keer op keer bedankten de docenten me weer en zeiden dat ze me gingen missen. Omdat het mijn laatste dag was hadden de docenten een uitgebreide morningtea georganiseerd met allemaal lekkere dingen. Ik had als bedankje appelflappen gebakken en dit viel erg goed in de smaak! Op donderdag had ik in één klas al een afscheidsfeestje gevierd, compleet met taart en een kaart. Dit was erg leuk. Op vrijdag werd ik door veel klassen bedankt en zongen de leerlingen hun bye bye song. Erg lief. Aan het eind van de dag was het dan toch echt tijd om gedag te zeggen. In Nederland geef je een hand maar hier werd ik door iedere docent geknuffeld en gekust. Zelf de principal (de directrice) gaf me een dikke knuffel en bedankte me nogmaals. Deze stage heeft me erg goed gedaan en het is raar om hier niet meer terug te keren…
Maaaaar gelukkig heb ik heel veel leuks in het vooruitzicht. Wat ik allemaal ga doen houd ik maar even voor mezelf maar het gaat weer fantastisch worden denk ik zo. Jullie zullen het allemaal lezen in mijn volgende blog :)

Bye Bye
Laura

P.S. Surfdude: lang blond haar, wasbordje en bruin lichaam? Ik kan jullie nu uit deze droom helpen dat ze er echt nie allemaal zo uit zien;)

  • 30 Mei 2015 - 08:27

    Denise :

    He lieve lau!

    Wat een leuk verhaal weer, moest stiekem wel lachen bij t stukje van de koeien

  • 31 Mei 2015 - 14:52

    Mama:

    mooi verhaal weer jammer van die surfboys, heb je een hoop dromen stuk gemaakt!!
    Maar heel veel plezier op je grote backpack reis ennnnnn doe geen gekke dingen !!!
    Dikke kus van ons allemaal xxxxxx
    P.S we kunnen nu gaan aftellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 9053

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: