LUCKY LUCKY LAURA - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu LUCKY LUCKY LAURA - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

LUCKY LUCKY LAURA

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hi guys!

Ik ben inmiddels twee weken hier in Sydney maar het voelt alsof ik hier al maanden zit! Ik ben inmiddels gesetteld en dus ook niet meer zo hyperactief als in mijn vorige blog :). In deze blog zal ik iets vertellen over mijn stage en in de volgende blogs over de stad en mijn huis.

Maar allereerst over mijn weekend! Zaterdag ben ik met Roxy naar de Blue Mountains geweest. Dit was via een georganiseerde tour, slim want er raken blijkbaar nogal wat mensen verdwaald daar… Blue mountains is een natuurgebied net buiten Sydney en bekend vanwege de Three Sisters, Katoomba waterfall en de Scenic railway. Blue Mountains is blijkbaar de drukbezochtste attractie van heel Australie! Dit wisten Roxy en ik alleen nog niet, dus een goede keuze gedaan om deze excursie te doen! Het was ontzettend mooi maar wel vrij zwaar. Je loopt door stukken regenwoud met ongelijke trappen en plassen met water enzovoorts, maar dat was het allemaal waard zoals te zien is op de foto’s :). Met de railway gingen we vervolgens vanuit de vallei naar boven… dit vond ik vrij eng want het is het steilste (52 graden) spoor ter wereld (zoek op op youtube!). Deze leuke dag hebben Roxy en ik vervolgens afgesloten met het eten van pizza op het strand van Bondi Beach (heel erg vervelend).

Op zondag had ik besloten om te gaan wandelen maar het zou 35 graden worden dus een strand wandeling leek me niet heel slim. Ik ben naar de botanic gardens (tuinen)gelopen in het centrum van Sydney en heb hier op mijn gemak rondgelopen. Helaas werd de wandeling onderbroken door een fikse storm waardoor binnen een paar minuten het gehele weer omsloeg… Dit gebeurd hier wel vaker helaas. Op maandag en dinsdag had ik vrij en deze dagen doorgebracht in de bibliotheek om aan school te werken… (moet ook gebeuren!). Daarnaast heb ik ook nog twee free tours gedaan in Sydney. Op deze manier blijf ik in beweging, train ik hier zelfs voor de vierdaagse en zie ik veel van Sydney!

Nu zal ik iets vertellen over mijn internship. Ik loop stage op Cromehurst school, speciaal onderwijs. De school is gebouwd in 2014 en echt helemaal gericht op de leerlingen. Het is een school waar we in Nederland een voorbeeld aan kunnen nemen! Op deze school zitten leerlingen met de meest uiteenlopende problematiek. Veel gedragsproblemen zoals autisme maar ook leerlingen met een lichamelijke beperking. Allen hebben een verstandelijke beperking en dus niet in staat om naar een gewone school te gaan. De leeftijd varieert van 4 t/m 18, erg breed. Ik heb inmiddels met alle klassen meegelopen, om het verschil tussen de leeftijden te zien. Dit was erg interessant maar mijn voorkeur blijft voornamelijk bij de oudere leerlingen. Om een beetje een idee te krijgen van de problematiek: iedere klas bestaat ongeveer uit 6 leerlingen en hier staan gemiddeld 3 begeleiders op… De problematiek is dus vrij zwaar. Je bent veel bezig met corrigeren, leerlingen uit elkaar halen, leerlingen aansturen enzovoorts. Maar ook bezig met leerlingen verzorgen zoals verschonen of eten geven. Het is dus echt heel gevarieerd maar ik denk voor mij zeker heel leerzaam. De docenten zijn allemaal heel aardig en erg geïnteresseerd in Nederland, erg leuk. Ik ga hier iedere woensdag, donderdag en vrijdag stage lopen. Op deze manier heb ik lang weekend om trips te maken en te werken aan school. Niet slecht geregeld dacht ik zo.

Naast stage ben ik vrij druk met school en daarnaast met allerlei dingen bekijken in en rondom Sydney. Eerste grote trip staat alweer op de planning: 3 weken Nieuw Zeeland. Over 1 maandje heeft mijn stageschool 3 weken vakantie dus ideaal om te reizen. Sowieso was mijn plan om dan te gaan reizen maar waar naartoe wist ik nog niet precies. Ik hoor van iedereen dat ik New Zealand moet zien en nu kan ik ook niet meer wachten! Dit moet qua natuur zo anders zijn dan Australië, en dat wil ik dus niet missen ;). (Je zult nu wel denken die Laura heeft geld teveel… Ja ik heb goed gespaard maaaaar door slim te plannen en boeken kan ik deze reis voor bijna de helft van het geld doen! LUCKY LAURA :)

Zoals je hoort zit ik alweer bomvol plannen, lekker ondernemend bezig merk ik aan mezelf. Maar ik wil gewoon alles eruit halen wat mogelijk is :) . Ik verbaas me erover hoe weinig mijn huisgenoten nog hebben gezien.. Zo zonde! Daarnaast zijn mijn huisgenoten zeer jaloers op mijn 3 dagen stage & 3 weken vakantie… Snap ik!

Talk to you next time!

Nice to know:
- Ik word hier ’s ochtends wakker door het gekrijs van allemaal Harry’s (kaketoe Pets Place). Dit is zo bizar, deze vliegen hier gewoon in het wild rond :). Zo gaaf!
- Af en toe moet ik mezelf ff knijpen als ik rondwandel door Sydney, is dit allemaal wel echt?
- Het is hier absurd streng qua regels… Boetes worden om de haverklap uitgedeeld om bijvoorbeeld roken op het strand...
- Liza: Cavia’s heb ik nog niet kunnen vinden… Die kangoeroes heb ik inmiddels al wel gezien dus dit was iets makkelijker geweest… Maar ik blijf zoeken!

Spreuk van de dag & bijpassend bij mijn blog: Uitstraling is het overlopen van innerlijk geluk (dankje tante Jac :)

  • 05 Maart 2015 - 19:40

    Anja:

    Wat een super foto's kan bijna niet voorstellen dat jij dat allemaal in het echt hebt gezien, bofkont!
    Maar ik geloof zeker dat je daar geniet en ik gun het je van harte, ook al blijft het een eind weg !
    Heel veel groetjes van ons allemaal en van oma natuurlijk en geniet nog even lekker verder.
    xxxx liefs papa en mama

  • 08 Maart 2015 - 20:43

    Tante Trudie:

    He Laura

    Ik lees dat je je absoluut niet verveeld en alleen maar geniet en vol plannen zit
    om zoveel als mogelijk is te zien van Sydney en wat al niet meer.
    Mooie foto's . Zo kunnen wij ook een beetje mee genieten.
    Je stage is vast pittig met die doelgroep kinderen .
    Doe wat je wil doen .
    Ik blijf je volgen en geniet zo een beetje met je mee.
    Dikke kus van mij .

  • 09 Maart 2015 - 18:41

    Jacqueline:

    he meissie

    En weer genoten van je verhalen en foto's en wederom ben ik jaloers.
    Wat een mooie natuur, hier kan ik ook gruwelijk van genieten!!
    Liza zegt.....blijven zoeken hihi.
    En ja je bent een bofkont: 3 dagen werken/stage en 4 dagen vrij!
    Meestal is het andersom.
    Enne....je hebt je geluks-doosje mee genomen.
    Hier geniet jij en dus ik van!
    Let goed op zelf, blijf genieten, blijf gezond en dan kunnen wij blijven genieten van je verhalen en foto's.
    Heel veel liefs van iedereen hier.

    kus

  • 10 Maart 2015 - 21:47

    Karin:

    He Laura,

    Het klinkt helemaal leuk je stageplek. Echt een uitdaging. Ik hoorde al van je oma dat je naar Nieuw Zeeland op vakantie ging en ben super jaloers.
    Goed dat je zo ondernemend bent, want de tijd vliegt voorbij. Misschien had je Harry mee moeten nemen. Dan kan ze wat papegaai manieren leren....

    Veel plezier, en tot je volgende verslag


  • 11 Maart 2015 - 12:21

    Karel En Trudie:

    Ha Laura,
    Geweldig, wat heb je in korte tijd al veel gezien! En wat is het mooi daar. Je verhalen lezende lijkt het er op dat je je daar al aardig op je gemak voelt. Super natuurlijk dat je ook de ruimte hebt om leuke dingen te doen daar. Er wordt je in ieder geval genoeg vrije tijd gegund, dus geniet ervan! Het weer daar is om jaloers van te worden, dus als het kan, verzamel zoveel mogelijk zo'n om deze kant mee op te nemen. Daar zijn wij blij mee, en jij kunt er hier ook weer van genieten. Nog heel veel plezier met je werk daar en met alle leuke dingen die je nog op het programma hebt staan. Nogmaals bedankt voor je felicitatie en heel veel lieve groeten uit Beuningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 9051

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: