1 month away from home! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu 1 month away from home! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

1 month away from home!

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hi mates, how are you?

Allereerst het goede nieuws: Het eerste verslag voor mijn afstuderen behaald! En voor het eerst in mijn Stoas carrière het maximaal aantal punten voor een verslag gekregen dus ik ben behoorlijk trots op mezelf :). Nog twee verslagen te gaan!

En nu dan het slechte nieuws…. Dat is er niet ;)! Het gaat hier prima!
Vorig weekend was hier Mardi Grass. Het twee na grootste event hier in Sydney. Samen met huisgenoten hebben we poging gedaan om de parade te bekijken. Dit was vrijwel onmogelijk door de enorme drukte door de hele stad maar we hebben wel wat kunnen zien. Het is hier een grote gekte rondom dit feest, erg ‘bijzonder’. Na de parade zijn we een club ingegaan… dit vond ik niet super. Met huisgenoten was leuk maar sommige jongens daar zijn nogal uuhm handtastelijk en bezwaard als je niet met hen wil dansen (ik waardeer onze nuchtere Hollandse jongens nu veel meer). Ik merkte al eerder dat Sydney vrij internationaal is maar dit heb ik die avond nog meer gemerkt. In de clubs waren op de dansvloer vrijwel geen Australische jongens te bekeken. Het grootste gedeelte was afkomstig uit Azië en sommige jongens waren vrij irritant. Dus ik was blij toen ik weer lekker thuis was! Maar ik heb me kwaliteiten weer laten zien want heb nu de bijnaam ‘the funny girl from Holland’ (hmm weet niet waarom ).

Op maandag en dinsdag heb ik vrij dus een van die dagen spendeer ik standaard in de libary om aan school te werken (het kan niet alleen maar feest zijn!) Op mijn vrije dag ben ik naar Bondi Beach gelopen (2,5 uur) en heb toen de coastal walk gedaan. Dit is een tocht langs de kliffen van Bondi Beach tot aan Coogee beach. Ondertussen kom je langs allerlei mooie plekken. Dit was zo ontzettend mooi! Ik heb ontzettend veel foto’s gemaakt maar helaas kan ik er maar een paar met jullie delen ;). Het was een lange toch maar zeer de moeite waard . Alleen had ik wel flink me voeten verbrand omdat ik eerst sneakers droeg en daarna slippers… Deze vergeet ik nooit meer in te smeren!

Afgelopen donderdag ben ik naar een etentje geweest van het bedrijf dat mijn stage heeft geregeld. Het was een meeting etentje voor alle interns (stagiares). Leuke mensen ontmoet dus dit was erg leuk . Het is fijn om mensen te leren kennen die hier ook nieuw zijn want in mijn huis zijn er al veel groepjes, is lastiger aansluiten ;). Aanstaande donderdag gaan we uit eten en daarna stappen in een bekende club in Sydney! Ben benieuwd ;). Alcohol is hier trouwens wel heel erg duur… maar gelukkig vind ik cola ook heel erg lekker haha.

Zaterdag ben ik naar Toronga Zoo geweest in Sydney. Dé zoo waar je moet zijn geweest volgens de boeken. Het is een mooie dierentuin maar niet echt spectaculair. In vergelijking met alle dierentuinen die ik inmiddels heb bezocht was deze niet de topper. Deze dierentuin is wel heel erg gericht op educatie dus dat vond ik wel goed! Zondag hadden we met een grote groep afgesproken om naar Morisset park te gaan (kangeroes bezoeken) maar de weersvoorspelling was daar heel slecht dus ik vond dat nogal zonde… Dus ik ben toen samen met Denise (van intern naar Featherdale Wildlife park geweest. Dit park was bijzonder omdat je hier kangeroes en koala’s kan aaien :) So we dit! Leuk dagje/weekend gehad.

Dinsdag was St Patricks Day en dat wordt hier ook gevierd. Blijkbaar is het in Amerika een hele happening dus de amerikaanse uit mijn huis wilden dit graag vieren. We zijn naar een Irish Pub geweest, dit was erg leuk maar het is was niet zo druk als we hadden verwacht.

Nu iets over mijn huis. Ik woon in Glebe, in de inner city surburb van Sydney (dus vrijwel in het centrum). Ik woon in een huis met ongeveer 20 anderen. Sommige studeren, werken of lopen net als mij stage. Het huis is niet heel bijzonder en doordat er veel mensen wonen is het niet superschoon (foto’s bespaar ik jullie :P) Ik deel een kamer met Celia, meisje uit Duitsland. Dit scheelt een hoop in de kosten en gelukkig is het heel gezellig :). Ik ben niet heel veel thuis te vinden maar als ik thuis ben zit ik meestal in de woonkamer een beetje sociaal te wezen. In mijn huis zijn mensen te vinden uit Amerika, Japan, Spanje, Frankrijk, Engeland, Duitsland maar helaas niemand uit Nederland. Ze vinden ons taaltje wel een beetje raar. Vooral om het woord afstandsbediening hebben ze heel lang moeten lachen… Iedereen kookt hier voor zichzelf wat eigenlijk wel heel erg chill is. Sommige koken hele maaltijden en sommige eten cornflakes als avondeten… Het verschilt hier nogal. Ik zit er denk ik tussenin met me diepvriesgroene, rijst/pasta ;). Lekker makkelijk en goedkoop. Eten en dan voornamelijk vlees is hier namelijk heel duur! Maar ik eet goed en gezond dus wees niet bang dat ik als een magere lat terugkom. Af en toe trakteer ik mezelf op pizza of mc donalds. Qua ontbijt ben ik hier heel blij met mijn nutella! Het brood is hier vrij droog dus dit rooster ik iedere dag… Ik smacht nu al naar een bruine boterham met hagelslag:P

De tijd vliegt hier want ik verlaat mijn kamer alweer over +/-2 weken! Ik vertrek dan naar New Zealand en heb dus me kamer opgezegd. Dit scheelt me een hoop geld dus blij dat ik hier vantevoren goed over na had gedacht. Na NZ moet ik dan wel weer op zoek naar een nieuwe kamer maar hier ben ik nu alvast mee bezig… Dus ben benieuwd!
Op me stage gaat nog steeds alles het gangetje :). Ik word wel vaak van de ene klas naar de andere klas gezet maar ach ik kan zo heel veel ervaring opdoen bij alle leeftijdsgroepen! Ik krijg wel heel vaak te horen ‘gelukkig was Laura er’ dus het voelt wel gewaardeerd als ik er ben :). Mijn bezigheden op stage zijn erg gevarieerd doordat ik bij zowel de kleuters ben als bij de pubers. Zo ben ik het ene moment aan het tekenen en het andere moment bezig met community acces (dit zijn klussen die de oudere studenten moeten uitvoeren, het bereid hen voor op werk in de toekomst). Ook heb ik deze week de taak gekregen om te helpen bij canteen. Tijdens canteen worden er sandwiches bereid door de leerlingen voor de docenten (voor een kleine vergoeding). Ik verveel me in ieder geval nooit!

Dit was het alweer voor deze keer! Voor aankomend weekend heb ik alweer een aantal dingen op de planning staan dus ik heb de volgende keer vast weer genoeg te vertellen ;). Terwijl ik dit allemaal schrijf en de foto’s bekijk voel ik me echt een enorme bofkont dat ik dit allemaal mag meemaken… Geniet er enorm van :)

Nice to know:
- Last week heb ik in de supermarkt de internationale afdeling ontdekt. Er zijn 5 landen in dit gedeelte vertegenwoordigd en één daarvan is ons mooie Nederland! Dus als me portemonnee het toelaat kan ik gewoon hagelslag, stroopwafels en poffertjes eten.
- Alweer een maandje hier in Sydney, time flies when you’re having fun :)
- De vierdaagse 2015 lopen met Denise is een feit! Dit houdt in dat ik dus moet gaan trainen hier in Sydney… Gaat lukken!

Bye bye zwaai zwaai
Liefssss Laura

  • 18 Maart 2015 - 09:24

    Arnold:

    Ziet er wederom goed uit.
    Moi wah

  • 18 Maart 2015 - 17:02

    Anja:

    Altijd fijn om te horen en lezen dat het zo goed gaat en fijn dat je de hollandse jongen toch nog waardeert.
    Mooie foto's weer , het blijft bijzonder dat jij dit allemaal mee mag maken.
    Blijf lekker genieten en lekker uitgaan ondanks de vervelende jongens ( Er zullen ook wel leuke rondlopen toch )
    Veel plezier en dikke kus xxxx

  • 18 Maart 2015 - 21:00

    Esther:

    Wat een leuk verhaal!
    Lekker genieten daar! En succes met trainen!!
    xxx Esther en groetjes van Sjors

  • 19 Maart 2015 - 18:43

    Gerdie:

    Mooi verslag Laura! Ik vind het super dat je dit doet en het lijkt me geweldig om dit allemaal mee te maken!
    Groetjes van ons allemaal xx

  • 21 Maart 2015 - 09:43

    Leny:

    lieve Laura,
    Wat een belevenissen daar in Down under, wat heb je in korte tijd al veel gezien,
    Geweldig!
    Tijd zal wel vliegen.
    Wij genieten van je verhalen,

    Liefs Rob, Leny en Thijs

  • 27 Maart 2015 - 16:01

    Trudie:

    Hi Laura,
    Het gaat maar door met leuke belevenissen. Super! Dat de natuur daar zo mooi is wisten we al, maar jij hebt het nu echt gezien. Nog een paar dagen en dan ga je je kamer daar verlaten, wat je zo te lezen niet heel erg vindt. Hopelijk heb je al een andere kamer kunnen scoren voor als je terug komt uit NZ. We wensen je nu alvast een mooie tijd in NZ, maar dat gaat zeker lukken. Heel veel plezier daar!
    Lieve groeten van Karel en Trudie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 9089

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: