Whitsundays én Great Barrier Reef - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu Whitsundays én Great Barrier Reef - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Whitsundays én Great Barrier Reef

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Juni 2015 | Australië, Airlie Beach

Wederom een extra update want ik heb toch wel een van de gaafste dingen ever gedaan!

Van Rainbow (Fraser) ben ik naar Airlie beach gereisd. In Airlie beach ben ik op de boot gestapt om 2 nachten/2 dagen te vertoeven op zee. De eerste dag hadden we stralend weer en na een boottochtje van 2,5 uur kwamen we aan bij de eerste bestemming om te snorkelen. Wetsuits aan en hup het water in. Snorkelen in the Great Barrier Reef stond erg hoog op mijn lijstje en dit was zo ontzettend mooi! Eerste moment dat je onder water kijkt zie je allerlei vissen voorbijkomen in allerlei kleuren en maten. De vissen zwemmen gewoon om je heen en dit is zo ontzettend cool. Het koraal is amazing, je kijkt je ogen uit onder water. Gelukkig heb ik het allemaal vast kunnen leggen met mijn telefoon :). Na het snorkelen hebben we op het strand the sunset bekeken, zo mooi (deze trips was alles gaaf, cool en mooi ;)). Na de sunset was het tijd voor een maaltijd, het eten was amazing. Deze 2 dagen heb ik zoveel (gezonds) gegeten dat ik er nu wel weer voor 1 week tegenaankan ;). De tweede dag was het weer helaas wat minder maar als je in het water ligt maakt dat allemaal niet uit. Om 6.30 (!) ging de wekker om de sunrise te bekijken en om 7.30 lag ik al in het water haha. Deze dag gingen we snorkelen op twee verschillende plaatsen, het water was prima van temperatuur dus ik heb best een tijd in het water gelegen. Het is onwerkelijk dat je midden op de oceaan gaat snorkelen.. haaien komen hier trouwens wel voor maar deze zijn niet gevaarlijk voor mensen. Helaas heb ik geen haai gezien, was best gaaf geweest ;). Na het snorkelen was het tijd voor een boottrip, op volle speed naar White Heaven Beach.. helaas vond mijn buik dit minder leuk! Vele van mijn groep hadden ook last van de boottrip dus we waren blij toen we er waren. Helaas was het weer wat minder maar aan het einde van de dag klaarde het een beetje op. Vanwege het weer hadden we het hele strand voor onszelf, dit was wel gaaf want volgens de crew komt dat bijna nooit voor. White Heaven Beach is een parel wit strand met helder blauw/groen water. Het is een van de meest gefotografeerde stranden in Australië en ik snap nu waarom! In de avond hadden we weer een geweldige maaltijd en een gezellige avond met de crew en groep. De volgende dag ging de wekker wederom om 6.30 voor het ontbijt en daarna was het de laatste kans om te gaan snorkelen. Het water was deze dag erg warm dus ideaal! En wederom mijn ogen uit gekeken onder water :). Na het snorkelen was het weer tijd om richting Airlie Beach te vertrekken, time flies.

En dan denk je ‘het kan niet beter’ nou dat kan dus wel! Ik kom net terug van het gaafste wat ik gedaan heb in Australië! De adrenaline stroomt nog door me lijf terwijl ik dit typ haha. Ik heb zojuist een scenic flight gemaakt over de Whitsundays én Great Barrier Reef. In een klein vliegtuigje vlogen we over de mooiste plekken, het was AMAZING! En ik mocht ook nog naast de piloot zitten dus ik had super goede vieuws!

GAAAAAAAAAF!!!

Love Laura

  • 22 Juni 2015 - 18:29

    Leny:

    Laura, vlg mij is de titel van deze reis niet Stage down under,
    maar de ongelofelijke reis van Laura met een niet te geloven hoeveelheid
    hoogtepunten.

  • 23 Juni 2015 - 19:37

    Jacqueline:

    lieve Laura

    Ik ben amazing bang dat jij dit amazing alles amazing erg gaat missen!!!!

    Of verlang je toch een klein beetje terug naar ons degelijke landje.

    Wederom genoten van je verhaal en foto,s

    liefs
    tante Jacqueline

  • 23 Juni 2015 - 19:48

    Mama:

    Hilde en ik hebben nu toch wel heel veel spijt dat we niet op bezoek zijn gekomen en we zijn ontzettend jaloers over alles wat je mee maakt, dus het wordt nu hoog tijd dat je naar huis komt.

    Grapje, behalve over dat laatste dat menen we wel!!
    tot over 9 daagjes !!!!
    xxx van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 9039

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: