Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Juni 2015 | Australië, Rainbow Beach

Fraser: grootste zandeiland ter wereld, dingo’s, 4 wheeldrive, team albatros

Je zult wel helemaal niks begrepen van deze omschrijving dus bij deze een extra update!

Zaterdag ben ik aangekomen in Rainbow Beach. In dit dorpje is weinig te beleven behalve dat Fraser Island om de hoek ligt. Fraser is het grootste zandeiland ter wereld en een plaats die niet mag ontbreken in de oostkust reis. Zondag was de briefing. Mis je deze briefing dan mag je niet mee op de activiteit… Het is namelijk niet een activiteit zonder risico’s… Tijdens de briefing werden we in groepen verdeeld. In eerste instantie baalde ik een beetje van me groep want ik was de enige die ‘alleen’ was maar dit kwam later allemaal goed :). Er zijn geen wegen op Fraser, alles bestaat uit zand… Met grote 4wheeldrive auto’s zouden we gaan rondrijden op Fraser. Daar kwam het eerste probleem puntje al want het bleek dat ik de enige in mijn groep was die wou en kon rijden… Een stuk rijden is oké maar alles?! (Fraser is 120 km lang) Dat zag Laura toch even niet zitten!

Zondagochtend vertrokken we richting Fraser Island. Gelukkig bleek ik uiteindelijk niet de enige te zijn die wilde rijden dus daar was ik wel blij om. Mijn groep bestond uit twee Ierse meiden, een stel uit Engeland, jongen en meid uit Zwitserland en een jongen uit Duitsland: Team Albatros. Met de ‘veerboot’ gingen we van het vasteland over naar het eiland en het eerste wat we tegen kwamen was een dingo! Dingo’s lijken op honden maar zijn vrij gevaarlijk, maar super gaaf om deze meteen al tegen te komen! De eerste stop was bij de champagne pools, helaas waren de bubbels ver te zoeken maar het uitzicht was kei gaaf! Na de champagne pools vertrokken we naar indian head, amazing view! Vervolgens vertrokken we naar ons kamp voor twee nachten. We sliepen in tenten, ik mocht mijn tent delen met mijn groepsgenoot uit Duitsland. In de middag gingen we met een groep naar het strand (je mag hier absoluut niet alleen lopen!) en toen we terugliepen kwamen we vol verbazing weer een Dingo tegen. Deze Dingo was duidelijk niet echt onder de indruk van ons en besloot midden op het pad te blijven staan. Tijdens de briefing hadden we geleerd wat we moesten doen: Maak continue oogcontact met de dingo, beweeg je armen en maak veel geluid, werkt dit niet gebruik dan je Dingo stok en verweer je agressief…. Gelukkig hoefde we ons niet agressief te verweren en na een paar keer schreeuwen vertrok de Dingo, pfieuw. Ons kamp is trouwens omgeven door een Dingo hek dus we hoefden niet bang te zijn dat we een Dingo zouden tegenkomen op ons kamp ;). Nadat we terug waren op het kamp was het tijd om een maaltijd te bereiden. In Rainbow had iedere groep een overlevingspakket gekregen waar we de drie dagen van moesten leven. Eten koken deden we dus zelf maar dit ging buitengewoon goed! Na het eten was het natuurlijk tijd voor een drankspelletje, helaas voelde ik mezelf beroerd dus heb ik dit moeten skippen. Maar af kijken hoe dronken iedereen is is ook wel lachen ;).

Maandag morgen was het mijn beurt om te rijden. Machtig om te rijden in zo’n grote auto over het strand! Erg gaaf maar wel raar omdat je heel erg goed moet opletten… In de briefing werd ons flink de schrik aangejaagd met foto’s van ongelukken die waren gebeurd tijdens het rijden op Fraser. Vanwege het losse zand en het water is de kans namelijk veel groter dat je slipt en daardoor op de kant raakt.. Maar dit is allemaal goed gekomen! Ik heb zelfs een stukske inlands gereden maar dit vond ik toch wel heftig! Ik kon namelijk met wat hulpmiddelen net bij de koppeling maar had niet super veel overzicht dus de stukken die we inlands moesten rijden heb ik verstandig over gelaten aan mijn groepsleden ;). Deze dag stond het bezoeken van het scheepswrak Maheno op het programma, Eli Creek, Central station (rainforest) en Lake mcKenzie. Lake mcKenzie staat bekend om zijn helderblauwe water, erg mooi. Het water was aan de koude kant maar vanwege de afwezigheid van douches op het kamp de ideale manier om onszelf te verfrissen!

Na het eten kwam de drank weer op tafel en was het dus weer tijd voor een spelletje, heel naar! ;). In de avond nog gezellig rond het kampvuur gezeten met zijn alle. De Ierse meiden hadden ook nog hun gitaar mee en konden mega goed zingen dus dit was heel gaaf. Aan het einde van de avond besloten we naar het strand te gaan om sterren te kijken dus gewapend met dingo stokken en veel mensen gingen we op pad. Op het strand gelegen om sterren te kijken, hoe gaaf is dat?!

Dinsdag was alweer de laatste dag op Fraser. We vertrokken in de ochtend richting een grote zandheuvel met onderaan een meer om in te zwemmen. Het water was alleen wel echt heel koud dus het zwemmen heb ik overgeslagen. Na het bezoekje aan het meer was het tijd voor lunch. Voor lunch aten we wraps met salad, gezond gezond! Na de lunch was het tijd om Fraser gedag te zeggen. Fraser was echt een mega gaaf avontuur. We hadden mega veel geluk met het weer en een hele leuke groep. Dit had ik niet willen missen:)

En dan is het nu alweer woensdag. Over een paar uurtjes vertrek ik met de bus richting airlie beach, tripje van zo’n 14 uur.. ;)

Kus Laura

P.S. Special thanks to the girls from Ireland, Maebh and Gráinne for the laughing, dancing and singing. Had lots of fun and didn’t felt alone at all :-)

  • 17 Juni 2015 - 10:33

    Trudie Kling:

    Hoi Laura,
    Fijn om te horen dat je het zo naar de zin hebt. En wat een avonturen beleef je daar in zo'n korte tijd. Je haalt er duidelijk uit wat er in zit, knap hoor. Ik denk dat je terug in Nederland een heel eind door je energie heen bent, maar dit avontuur pakt niemand je meer af. Je zou bijna vergeten dat je daar was voor stage! Geniet de laatste weken nog lekker van alle mooie dingen daar, en houd je nog niet bezig met aftellen, dat doet je familie hier in Nederland wel. Heel veel lieve groetjes,
    Karel en Trudie

  • 17 Juni 2015 - 13:22

    Anja:

    Meisje wat maak jij toch allemaal mee daar, wat ga jij je vervelen als je weer thuis bent, hier zijn niet zoveel avonturen te beleven.
    Maar keigaaf om in zo'n jeep over het strand te sjezen en kei fijn dat je zoveel vrienden maakt steeds.
    Geniet nog maar lekker en tot snel, dikke knuffel van ons allemaal xxxx

  • 17 Juni 2015 - 21:12

    Tante Leny:

    Hoi Laura,

    Wat een belevenissen. ik hoor je al schreeuwen tegen de dingo en stoer achter het stuur zitten. Hoe heb je al deze excursies en reisjes toch uitgezocht, vanuit thuis of in Australie op ideeen gebracht?
    Ga je nog een mooi suk van Australie bezoeken.
    Heb je nog contact met een aantal jongeren, die je hebt ontmoet? Want dat zijn er zoetjes aan een flink aantal, denk ik.
    Veel liefs, Leny en ook van Rob en Thijs

  • 19 Juni 2015 - 16:49

    Tante Trudie:

    He Laura

    Je blijft ondernemen tot het einde van je australie trip. Blijft knap hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt.
    De foto's zijn weer gaaf en die auto lijkt me ook super om in te rijden.
    Ben benieuwd wat er nog op je programma staat.

    Lieve groetjes
    Tante Trudie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 9048

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: