Bofkont Laura gaat op vakantie naar NZ!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu Bofkont Laura gaat op vakantie naar NZ!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Bofkont Laura gaat op vakantie naar NZ!!

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hoii lieve mensen!

Dit is mijn laatste blog voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrek. Ik zit nu op het airport en ben gelukkig door de douane heen… Pff wat een gedoe is dat hier! Maar ik stap over 2 uurtjes in het vliegtuig en heb er heel veel zin in! Veel mensen hier in Australië blijven zeggen hoe mooi het moet zijn en geven toe dat ze zelfs liever daar zouden willen wonen dan hier in Australië… Ik ga het beleven!

Eerst nog even een update over mijn afgelopen 2 weken & zoals beloofd een stukje over Sydney.

Woensdag avond uit eten geweest met een aantal huisgenootjes omdat een huisgenoot terug ging naar Duitsland. Heerlijke pizza gegeten dus dit was een topavondje;) Donderdag avond had ik afgesproken met een groepje mensen die ik had leren kennen op het interndineetje. Eerst lekker een hamburger gegeten met frietjes (vlees ook weer binnen!) en toen richting IVY gegaan. IVY is dé club in Sydney waar je 1x geweest moet zijn. Het is 4 etages hoog en op het dak is een zwembad! Het is dus heel spectaculair maar de muziek was niet zo best. Het is vrij oudbollig en niet echt om op te dansen (Dé Dj Ronnie of Dj Koen heb ik hier nog niet ontdekt). Maar goed ik heb me wel weer vermaakt. Alcohol drink ik hier trouwens amper want de prijzen zijn absurt hoog. Gelukkig kan ik me ook prima vermaken zonder alcohol.

Vrijdag een dagje stage en in de avond met wat mensen naar escape room geweest. Je wordt dan opgesloten in een kamer en je moet de uitgang zien te ontdekken door middel van opdrachten. Het bleek erg moeilijk want we waren net in de 2e kamer toen de tijd om was. De 4e kamer dus niet kunnen halen…

Zaterdag overdag heb ik een gezellige marktdag gehad. Ik ben de hele stad doorgewandeld en daardoor heb ik drie markten gezien. De meeste markten zijn hier op zaterdag dus ik dacht waarom bekijk ik ze niet allemaal (aangezien mijn weekenden meestal vol zijn gepland).
Zondag liep mijn planning anders. Aangezien ik het niet volhoud om de hele dag thuis te zitten niksen ben ik er alleen op uitgegaan om te wandelen. Na een reisje van +/- 1 uur kwam ik aan bij Spit bridge, vanuit hier starte de wandeling naar Manly Beach. Prachtige maar wederom een zware wandeling door de bush. Foto’s zeggen wederom meer dan woorden. Wat ik ook super gaaf vond is dat ik eindelijk een baardagame in de natuur heb gezien!:). Blijkbaar leven die hier alleen in New South Wales… COOOL!

Maandag t/m vrijdag heb ik stage gelopen. Ik maak op mijn stage zoveel dingen mee maar dit zal ik vertellen als ik terug ben uit New Zealand. Het gaat steeds beter op mijn stage en mijn tussentijdse beoordeling was perfect dus ik heb eigenlijk niets te klagen. Kreeg van de onder directrice een mooi compliment ‘you’re exactly good in everything’, was hier een beetje verbaasd over omdat ik erg nog niet heel lang ben maar een andere docent had dit ook beschreven op het beoordelingsformulier dus het zal dan wel kloppen;). Maar over mijn stage meer na NZ!

Vrijdag ben ik vanuit stage meteen vertrokken naar Cronulla. Zaterdag stond namelijk een hike in de omgeving op het programma. Samen met 4 andere meiden hebben we geslapen een hostel en zaterdagmorgen met de ferry vertrokken naar Bundeena. Hier begon de 27 km lange tocht door de bush, over de kliffen, langs het strand enzovoorts. 9,5 uur later arriveerde we in ottford, de eindbestemming. Het was zwaar omdat je we veel omhoog moesten lopen en het soms een behoorlijke klim was maar heel erg mooi! Nu alleen zere benen en veel schrammen maar dat was het wel waard!

Zondag mijn spullen gepakt en met een aantal mensen naar het strand geweest. In de avond met meiden van de hike naar de openair cinema geweest en fifty shades of grey gekeken. Erg cool in het donker met vleermuizen die steeds over je heen vliegen.. ;). En nu dus richting NZ.

Vanmorgen afscheid genomen van de beste roommate ever! Celia if you read this, thanks for the great time! See you again in Sydney :)

En dan nu mijn verder over Sydney. Sydney is een grandiooste stad met heel veel mogelijkheden. Het bestaat uit heel veel surburbs (wijken) en iedere surburb heeft zegmaar zijn eigen specialiteit. Mijn surburb is Glebe en staat bekend om de rust en hippieachtige straten. Er zijn hier zeer veel parken waar iedereen naar toe trekt om te barbecueën, zonnen of gewoon een feestje te vieren. Je ziet vrij vaak kinderfeestjes bijvoorbeeld hier in de parken. Ik vind het heel bijzonder om hier te zijn en op dit moment geniet ik er enorm van maar ik zou serieus stapelgek worden als ik hier altijd zou moeten wonen… Ik ben toch wel echt een ‘dorpsmeisje’ merk ik wel weer ;).

Inmiddels heb ik al een kamer gevonden voor wanneer ik terug ben uit NZ. En nu aub niet te jaloers worden… want ik ga namelijk wonen aan het strand!!! YEAHH. Dit zal voor ongeveer 6 weken zijn. Daarna vertrek ik voor 4/5 weken naar de Cairns om de oost kust af te reizen! Maar dat duurt nog eventjes;)

Weetjes over SYDNEY
- De buschauffeurs zijn vrijwel niet vriendelijk (schreeuwen of schelden) hier en rijden ook vrijwel nooit op tijd (aldus mijn eigen ervaring en die van mijn collega’s op stage!)
- Het weer is heel erg raar hier. Het ene moment schijnt de zon en is het 30 graden en het andere moment regent het en is het 20 graden… Zo kan het dus zijn dat ik de ene nacht zonder lakens slaap en de andere nacht onder een deken… best raar.
- De regenjas die ik had meegenomen heb ik mogen gebruiken helaas…
- De trein/metro is super hier en gaat om de 5 minuten naar alle delen van de stad.
- Als je hier 8 ritten maakt met de bus of trein kan de je rest van de week gratis reizen (er moet wel 60 minuten tussen zitten). Dus het is een sport hier onder voornamelijk studenten om in de eerste dagen de goedkoopste ritten te maken zodat je geld uitspaart voor de rest van de week (dit doe ik dus ook, scheelt toch weer minimaal 27 dollar)
- Het verkeer rijdt hier links i.p.v. rechts. Dit houdt in dat je ook links wandelt…. Inmiddels heb ik dit onder de knie maar in het begin was dat heel raar. Ook op roltrappen moet je er dus goed aan denken dat je links gaat staan i.p.v. rechts
- Op iedere hoek van de straat zit wel een dakloos persoon te bedelen voor geld… Het zijn vaak ook nog eens jonge mensen met een hond. Op hun bordje staat dan dat ze geld nodig hebben voor hun hond om de dierenarts te betalen… vrij sneu want ik geloof er helemaal niks van!
- Handschoenen liggen hier al in de winkels…. Het is hier vrij bizar hoe mensen zich kleden. Zo loopt de een in een kort broekje met topje en de andere in een lange broek met sweater… serieus.
- Ik heb het idee dat de bouwvakkers hier allemaal voor hetzelfde bedrijf werken… Ze dragen namelijk allemaal een geel/blauw of oranje/zwart shirtje. Het is vrij duidelijk te zien dat ze in de bouw werken aan hun vieze shirts en benen. Werkbussen kennen ze hier niet… iedere werknemer komt gewoon met het openbaar vervoer naar de bouwplaats.
- Popcorn en chips zijn hier hele normale dingen om te eten tijdens je lunch…
- Je zoekt je hier rot naar… schilmesjes! Deze bestaan hier niet ofso.
- Water kan je hier drinken uit de kraan maar het smaakt soms erg vies!
- Schooluniformen zijn hier verplicht en vaak dragen de meisjes ook nog een hoedje. Jongens dragen een korten broek met hoog opgetrokken sokken… Ik vind het geen gezicht soms ;)
- De straten zijn hier heel schoon. Geen viezigheid of rommel te vinden hier. Je mag hier niet eten in veel parken of op het strand en overal staan prullenbakken. Er staan hoge boetes op het weggooien van vuilnis op straat.

Maar ondanks dit allemaal is het een hele mooie stad met heel veel mogelijkheden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als ik hier rondloop vrijwel niet het gevoel heb dat ik in Australië ben… Het is zo ontzettend internationaal dat het zijn eigen gevoel verloren is. Dit vind ik wel wat jammer aan Sydney. Als je buiten Sydney komt krijg je dit veel meer.

Ik weet niet wanneer ik weer tijd heb om een blog te uploaden maar ik probeer jullie op de hoogte te houden. Het plan is ook om een nieuw nummer aan te vragen in NZ zodat ik gewoon kan whatsappen. Jullie hoor het ;). Ik ben terug in Sydney op 20 april.

Trouwens voor degene die de foto’s niet kunnen vinden… Meestal staan ze onder het verslag en anders kan je links op de pagina op foto’s klikken.

Liefss Laura

P.S. Je zult het niet geloven maar ik ben serieus bang dat ik te weinig tijd heb om hier alles in Sydney te doen… ik heb nu al vrijwel al mijn weekenden volgepland als ik terug kom uit NZ. Melbourne staat zeer hoog op me lijstje dus dit gaat zeker gebeuren. Daarnaast wil ik eigenlijk nog surfen, naar port stevens, wandelen enzovoorts. Ik vermaak me dus goed. Tussendoor ook nog ‘even’ mijn visieverslag schrijven dus ik ben best druk (zo kennen jullie mij).

P.S. Dit staat vast vol spellingsfouten want ik heb het snel getypt!

  • 29 Maart 2015 - 23:41

    Jacqueline:

    dag lieverd
    Net terug van een avonddienst, zag je blog....en ben er voor gaan zitten en lezen en genieten.
    Wat in hemelsnaam is een baardagame.Snap dat het een dier is....maar wat voor een dier,
    Weet ook niet welke film je hebt gekeken, maar ik zou alleen maar oog hebben voor de vleermuizen.
    Yep, aan het strand wonen! Wil ik ook......
    Je hebt heel veel weetjes verteld....leuk.
    Ik proef uit je verhaal dat je geniet, je hebt het druk, je wordt niet dronken, je veel nieuwe dingen ziet, veel mensen leert kennen en dat je je verheugd op NZ.
    Dus meisje.....ga genietuhhhhh.
    Enne......de spelfouten vallen wel mee.
    Liefs
    Tante Jacqueline



  • 30 Maart 2015 - 09:21

    Anja:

    Druk druk druk, ga je wel genieten en ook vakantie vieren want een beetje rust nemen is ook goed!!!!
    Veel plezier in nieuw zeeland en tot snel weer.
    Dikke kus papa en mama xxxxx
    P.s de foto,s zijn weer prachtig.

  • 30 Maart 2015 - 12:18

    Debbie:

    Heeejj!!!

    Kei veel plezier in NZ!!! Geniet dr van!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 9047

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: