Hellooo SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu Hellooo SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Kling - WaarBenJij.nu

Hellooo SYDNEY

Door: Laura Kling

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Februari 2015 | Australië, Sydney


Helloo darling, how are you??
(zo wordt ik dus aangesproken in Australië, moet er nog steeds aan wennen)

Nou hier is dan mijn allereerste verhaal vanuit het grote maar heel erg drukke Sydney. Ik waarschuw je alvast, dit wordt geen kort verhaal… Ik had zondag mijn eerste blog al klaar om te uploaden maar de site lag er tot vandaag uit… En ik maak elke dag natuurlijk zoveel dingen mee dus het verslag wordt steeds langer en langer ;).

Allereerst, het gaat goed met mij! Zo nu kan je genieten van het verhaal :)

Die hele lange reis waar ik een beetje tegenop zag was helemaal niet zo verschrikkelijk! Ik vond het eigenlijk wel vrij relaxt… De gehele reis naar Hong Kong heb ik geslapen (danku carnaval) en de reis naar Sydney niet.. en wat krijg je dan?? GEEN JETLAG. Dus bij deze het medicijn voor een jetlag is gevonden .Tijdens de vlucht naar Hong Kong had ik alle ruimte (ja duh), geen schreeuwende kinderen of stinkende mensen. Enigste minpuntje was dat mijn buurman mijn chips had opgegeten toen ik sliep, en daar had ik net zo’n zin in!! Beetje jammer… Nou en toen de vlucht naar Sydney, de spanning sloeg toe want het slot van mijn handbagage ging niet meer open… Dus toen moest mijn handbagage in het ruim… Paniek want alles zat in me koffer (laptop enzo.)… Gelukkig kwam me koffer goed uit het ruim, kon ik zonder problemen door de doanne maar zat ik nog steeds met een dichte koffer. Ik werd van de een naar de ander gestuurd voor een schaar om het slot door te knippen maar dit bleek toch erg lastig, en vervolgens stond ik buiten met nog steeds een dichte koffer. Probleempje want mijn creditcard en geld zaten daar allemaal in… Dus toen heb ik me agressie maar op het slot moeten loslaten, dit ging vrij gemakkelijk of ik ben heel sterk…

En toen op naar het hostel, alsof het de normaalste zaak van de wereld was pakte ik ff de trein en liep een paar blokken en hoppa toen stond ik bij me hostel. Ik sliep met 10 anderen op een kamer, best gezellig maar ik was best moe want het was inmiddels 23.00 Australische tijd. Dus hup me bedje in, wat trouwens heerlijk sliep.

Tja en mij kennende had ik de volgende dag al weer dingen op mij to do list staan. Maar dit verliep echt wel ff anders want het is hier in het centrum een mierennest… Het is zo mega druk met auto’s en mensen dat je er gewoon bang van wordt. En ik moet eerlijk bekennen dat ik eerst dacht ‘ shit moet ik hier wonen’. Dus je kan je voorstellen dat ik blij was om zaterdag te verhuizen naar me kamer net buiten het centrum. Nou dit viel ook even tegen want me ontvangst was erg raar, me kamer viel flink tegen en ik had geen internet… Dus dat was ff een flinke domper en toen zat ik heel ff in een dipje…  Maaaaar ik dacht bij mezelf kopop Laura het is pas je 2e dag hier!!! Ik wil natuurlijk meteen dat alles goed en gemakkelijk gaat maar dat is nou eenmaal niet zo ;) Dus ik ging gewoon weer door met de buurt verkennen (ik kom echt mega slank terug denk ik) en vervolgens richting het centrum gegaan want daar was Roxy inmiddels gearriveerd (vriendin Hilde). Super gaaf maar ook raar om elkaar aan de andere kant van de wereld te meeten. We hebben heel wat af gewandeld door de stad (training vierdaagse?!) en ook wel heel wat gezien. Op zondag hebben we onze eigen tour gemaakt door Syndey en alvast de dingen gezien die je moet gezien hebben als je in Sydney bent: Opera House en Harbour Bridge, erg indrukwekkend allemaal. Daarna hebben we de ferry genomen naar Manly beach, één van de mooiste stranden van Sydney! Ff lekker relaxt op het strand en ondanks 4x insmeren met factor 50 toch weer flink verbrand… Ja dat krijg je met 26 graden… (SORRY… regent het nog bij jullie?!) Op de terugweg kwamen we terecht in een grote drukte, het bleek dat er een parade was ten ere van chinees nieuwsjaar (ja het wordt hier flink gevierd!). Erg bijzonder!

En nu is het maandagavond (inmiddels dinsdag dus) hier in Sydney en heb ik mijn allereerste stagedag erop zitten… het was zo GREAT! Het was een crazy day zoals ze het zelf zeggen en ik moet zeggen dit wordt de grootste uitdaging qua stage die ik ooit heb gehad…. WAUW I LIKE IT. Leerlingen variëren van 4 t/m 18 jaar oud en de problematiek is erg gevarieerd. Deze week loop ik mee met alle klassen en volgende week krijg ik een rooster bij welke klas ik stage ga lopen. De mensen zijn erg aardig and really like Holland! In een klas hebben we dingen opgezocht over Holland op youtube en vervolgens wilden ze eigenlijk wel zien waar ik woonde, dus hup google maps erbij! Maar google maps wordt niet zo vaak bijgewerkt en ik wist dat het huisje van opa en oma er nog op stond met bouwketen en alles er rondomheen… (niet zo’n beste reclame voor mij) dus ik heb maar ff net gedaan of het huis van de buren mijn huis is (leugentje om bestwil mag soms). En mooi dat ze het huis vonden! ;). Ik denk dat ik erg veel plezier ga hebben op me stage .

PFF ik heb zoveel te vertellen over Sydney, me huis, de stage enzovoorts maar dit laat ik maar over voor me volgende blog ;). Maar het gaat hier dus goed! Het voelt hier heel vertrouwd en de mensen zijn aardig maar natuurlijk mis ik wel ons mooie Nederland en de mensen erin!

Wat ook nog bijzonder was was dat toen ik naar de telefoonwinkel ging de verkoper meteen wist dat ik uit Holland kwam, hij was er al een paar keer geweest om te feesten… Hardstyle feesten enzovoorts kennen ze niet in Australia dus voor defqon enzo kwam hij over naar Nederland. Hij stond zowat te springen toen ik vertelde dat emporium bij mij in het dorp was! Hij was zelfs een keer bij de matrix geweest en vond het een shame dat deze dicht was! Klein wereldje…

Nou dit was tot nu toe ff de update! Op naar de volgende avonturen & wordt niet al te jaloers als je de foto’s bekijkt…

Nice to know:
- 50 procent van de mensen die hier rondlopen zijn Aziatisch. Echt niet normaal veel.
- De mode hier is echt zo top! (niet voor me portemonnee, i guess)
- Je kunt je via de fiets door de stad vervoeren maar dit is absoluut geen aanrader!
- Mensen dragen hier standaard een paraplu bij zich omdat het uit het niets kan gaan regenen.
- Eten is hier veel duurder dan in Nederland, vooral vlees. Dus mijn streven is om zo goedkoop mogelijk iedere avond een maaltijd te bereiden…

Haije/Cheers Laura

P.S. ik heb nu internet op me telefoon & laptop dus laat die skype dates maar komen!
P.S. ik ben nog niet verliefd geworden op een knappe australian en ook niet van plan om voorgoed in Australië te blijven wonen ;)

Mijn nieuwe nummer: +61411888505

  • 24 Februari 2015 - 12:07

    Denise :

    Hè laura!

    Jeetje wat een verhaal, nu snap ik wel dat t eventjes duurde voordat die geüpload was haha

  • 24 Februari 2015 - 12:09

    Denise :

    Hè laura!

    Jeetje wat een verhaal, nu snap ik wel dat t eventjes duurde voordat die geüpload was haha

  • 24 Februari 2015 - 12:19

    Denise:

    Hè laura!

    Jeetje wat een verhaal, nu snap ik wel dat t eventjes duurde voordat die geüpload was haha

  • 24 Februari 2015 - 12:28

    Ilsa:

    wauuwww lau wat een verhaal! Ik word er helemaal blij van om te lezen!! Geniet! En denk vooral aan de laatste regel want ik kom je persoonlijk halen hahaha!

  • 24 Februari 2015 - 12:34

    Laura Kling:

    Bedankt Denise, je bent er helmaal van slag van zie ik wel met je 3 reacties... hihi! Ilsa Derks dat laatste heb ik ook voornamelijk voor jou geschreven!

  • 24 Februari 2015 - 18:36

    Jacqueline:

    he mooi meissie
    Wat een verhaal.
    Ik kan gewoon de drukte in je verhaal voelen....
    Je wil zoveeeeeeeel vertellen....
    ik heb je blog met plezier gelezen en wacht al weer op het volgende.
    Ben blij dat je reis goed is verlopen
    Tot snel
    liefs

  • 24 Februari 2015 - 23:09

    Tante Trudie:

    He Laura
    Na je lange reis , die minder lang was, ben je na wat kleine min puntjes aangekomen.
    Volgens mij ben je al aardig op je plek daar en dat terwijl je nog maar net in Sydney bent.
    Leuk dat de vriendin van Hilde er ook is en jullie samen destad al wat hebben verkend.
    Je klingt enthousiast en overactief.
    Geniet van alles en tot je nieuwe verhaal.
    Dikke kus

  • 25 Februari 2015 - 11:08

    Milotte:

    Great Lau! Gaaf verhaal! Leuk om te lezen! Je zou hier eens langs moeten moeten komen. Hier in de stad liggen er veel mensen op het gras. Wat ze de hele dag doen? Liggen! Juist ja..? Zou voor jou zo af en toe ook niet verkeerd zijn met je waarschijnlijk alweer veel te lange to do list! ;) Haha.
    GENIET!

    Knuffel uit Uganda!

  • 25 Februari 2015 - 12:54

    Trudie En Karel:

    Ha laura,
    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen. Zo uit het carnavalsfeest in Wijchen naar het Chinese nieuwjaar in Sydney. Wel even wennen zo'n grote stad, maar gelukkig ligt je kamer niet in het centrum. De eerste (vele) stappen in Sydney heb je gemaakt, en het is je heel goed afgegaan. Ook het begin van je stage is veelbelovend, dus jij gaat genieten daar. Heel veel succes met je stage en geniet van al het moois daar aan de andere kant van de wereld.
    Groetjes uit Beuningen.

  • 25 Februari 2015 - 21:56

    Hilde:

    haii zus,

    Wat een leuke blog en stiekem is het net of ik mijn eigen blogs uit belfast zit te lezen. Die hello darling komt me bekend voor! Toch weer een overeenkomst. En die 'nice to know' komen mij ook wel een beetje bekend voor, zie hildekling.waarbenjij.nu belfast feitjes? haha!
    Maar fijn dat alles goed is gegaan ook al wisten we dat wel. Die koffer moet jou natuurlijk overkomen, maar goed dat je niet altijd veel geduld hebt anders was die koffer nooit opengegaan. En wat onbeschoft van die buurman heb je toch wel even laten merken he!
    Verder vind ik het wel onwijs gaaf en ook een beetje raar, en oke ik ben ook wel een beetje heel erg jaloers dat jij gewoon roxy hebt gezien! Hoe raar mijn vriendinnetje en zus die elkaar meeten in australië! Verder lees ik snel over die strand verhalen heen want daar verlang ik ook wel naar, ook al komt er af en toe op het werk tijdens het buitenspelen met de kinders toch wel een klein zonnestraaltje tevoorschijn.

    Maar oké jij schrijft de nice to know uit australie doe ik het vanuit nederland:
    - wij hebben 2 nieuwe kippen genaamd jip en Janneke
    - ik bouw ondertussen conditie op met het uitlaten van de honden
    - de magnetron thuis staat ingesteld op onze tijd en de oven op jou tijd handig he
    - wij eten voortaan aan een halve tafel, wat erg gezellig is!
    - de badkamer is kei schoon wil ik ook even melden
    - en jouw taak van stofzuigen bevalt me niet zo maar het kan ermee door.
    - wij komen er nu pas achter dat je iets geplaatst had dankzij tante jac! dus heb alle emailadressen maar even aangemeld.

    nou ik stop anders wordt mijn reactie nog langer dan jou blog. tot snel, hopelijk vinden we snel een tijd om te skypen!
    Liefs, je zusje

  • 25 Februari 2015 - 23:48

    Mama:

    Ook ik hoorde vanavond pas van je blog, super fijn om te horen dat je zo geniet en super fijn dat ik alles niet weet maar het pas later hoor als alles weer goed is afgelopen, snap je het nog!!
    Het is wel wennen zo met maar 1 dochter aan tafel ( ookal praat die voor 2 !! ) en ook ik zal mijn conditie wel opbouwen met al dat wandelen, maar dat doe ik graag.
    Blijf genieten en blijf van die mooie verhalen schrijven zo ben je toch heel dicht bij ons!
    Veel plezier en tot snel weer , dikke kus papa en mama xxxxxx
    En natuurlijk ook veel knuffels van indio, bo , roosje en klaver.

  • 28 Februari 2015 - 14:27

    Annemieke:

    Heey Laura
    ben benieuwt of mijn reactie zo wel geplaats word , na 4x typen de vorige keer .
    Fijn dat de heen reis zo goed is verlopen ,wij willen je even een hele fijne tijd toewensen en zijn benieuwt naar je verhalen hier op deze blog en naar de foto's , hoorde dat je al lekker op bombinie beach(zal ongetwijfeld anders geschreven worden ) lag ,nou geniet ervan hier schijnt wel de zon inmiddels maar er staat toch nog een koude wind , ben wel jaloers als ik je foto zie lekker in een hempie !!
    nou geniet van het land ,het weer en je stage .
    Groetjes van Wim , Anne-Mieke en de rest van de Vossenbende

  • 02 Maart 2015 - 08:45

    Broekies:

    hallo Laura,
    Zo zijn we ineens weer op de hoogte wat een verhaal zeg en jeetje wat je in een paar dagen al allemaal gezien hebt zeg, ik word er jaloers van. Oooh die zon, die temperatuur heerlijk en dan al die mooie foto's geweldig.
    Die stage is is jou wel toe vertrouwd en blijf ons zo met leuke , spannende verhalen en foto's op de hoogte houden. We gunnen je het ❤️.
    Veel plezier en tot de volgende blog.
    Liefs van de Broekies

  • 03 Maart 2015 - 23:42

    Ineke:

    hoi Laura,
    Net je blog gelezen! Super leuk en wat een mooie foto,s heb
    Je gemaakt. Ook al het een en ander gezien zag ik.
    Wij wensen je een hele fijne tijd daar een leuke leerzame stage
    En vooral veel plezier! Pas goed op jezelf en niet verliefd worden!!!
    Groetjes van Johnny en Ineke

  • 05 Maart 2015 - 19:19

    Tineke:

    Hoi Laura ,
    zojuist je twee blogs gelezen, ik liep een beetje achter door de vakantie, jij in hoogzomer, en wij in anderhalve meter sneeuw, wat een tegenstelling!
    Ik zou graag een kijkje op je school willen nemen, maar ook de uitstapjes die je maakt lijken me fantastisch
    Groot gelijk dat je zoveel mogelijk wil zien en beleven, uithalen wat er in zit!!!
    Prachtige foto's.
    En over eten gesproken, ik las laatst een artikel dat er in Australie heel veel kangoeroe vlees wordt gegeten.
    En....... smaakt het?
    groetjes Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 9042

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 02 Juli 2015

Stage down under!

Landen bezocht: